Zaproszenie na spotkanie doradcze “Wsparcie i finansowanie lokalnych zasobów ekonomii społecznej”
2 listopada 2016
Promocja i marketing organizacji non profit – część 2
10 listopada 2016

Promocja i marketing organizacji non profit – część 1

Każda działająca organizacja non profit chce przyciągnąć uwagę społeczeństwa do realizowanych przez siebie działań, nie każda jednak wie, jak to robić skutecznie. Większość ma ograniczone fundusze, które mogłaby przeznaczyć na promocję, lub nie ma ich wcale. Nie oznacza to jednak, że nie można podejmować działań zmierzających do promowania swoich idei i zamierzeń. Trzeba tylko wiedzieć, jakimi środkami dysponujemy i jakimi drogami możemy dotrzeć do odbiorcy. Wiele organizacji zdaje sobie sprawę, że ich reklama nie jest skuteczna, ale nie próbują nawet tego zmienić. Czasem nawet nie do końca wiedzą, czym jest ten marketing.

A promocja jest potęgą. Bez niej dzisiaj nie zaistniejemy, nawet jeśli mamy świetny pomysł czy ofertę. Przy ograniczonych funduszach warto więc wykorzystać siłę darmowej reklamy. Wbrew pozorom takich sposobów jest całkiem sporo. Oczywiście zdecydowana większość to działania w Internecie, który daje nam nieograniczone możliwości. Warto z nich korzystać.

Przedstawimy kilka z nich, które są proste w realizacji i nie wymagają szczególnych nakładów czy umiejętności.

1. Bazy kontaktów – zacznijmy od własnej sieci kontaktów. Jeśli działamy, to dysponujemy bazą adresową, telefoniczną, mailową. Wykorzystajmy je, by poinformować wszystkich o tym, czym się zajmujemy, gdzie działamy i jak nas znaleźć.

2. Dodajmy adres strony internetowej do stopki maila – dzięki temu odpowiadając na wiadomości mailowe zwracamy uwagę odbiorcy na naszą organizację. Jest to bezinwazyjna i ciekawa forma reklamy.

3. Strona internetowa organizacji – mało która organizacja pozarządowa nie ma dziś swojej strony internetowej. To podstawowa forma dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Informujemy o tym, co właśnie robimy lub planujemy, zamieszczamy też zazwyczaj podstawowe informacje o naszej organizacji pozarządowej – kiedy i po co powstała, jakie ma cele i jak działa. Oczywiste nikt do publikowania takich informacji nie zmusza organizacji, a jednocześnie sama z siebie wie ona, że powinna je zamieścić.

Strona www powinna być funkcjonalna, atrakcyjna i regularnie aktualizowana. Nie musi być jakoś szczególnie rozbudowana. Zadbajmy za to, by była przejrzysta i czytelna, z odpowiednim układem treści w każdej z zakładek, zdjęciami i elementami graficznymi. Poruszanie się po niej powinno być łatwe i intuicyjne. Teksty powinny być ciekawe i merytoryczne, przyciągające uwagę czytelnika treścią. Materiał powinien być podzielony na akapity, z większymi odstępami między wierszami, odpowiednią czcionką, tak by tekst nie zlewał się z tłem. Oczywiście należy zadbać o ortografię i interpunkcję; błędy są niedopuszczalne i psują efekt najlepszego materiału.

Rozmiar czcionki
Tryb kontrastowy