Szanowni Państwo
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
dla subregionu jeleniogórskiego
zaprasza Osoby, które:
- są pracownikami, członkami lub wolontariuszami stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni,
w tym spółdzielni socjalnych, Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Zakładów Aktywności Zawodowej, - zamieszkują/ działają na terenie subregionu jeleniogórskiego (powiaty: jeleniogórski, bolesławiecki, jaworski, kamiennogórski, lubański, lwówecki, zgorzelecki, złotoryjski),
na szkolenia:
Z ZAKRESU KSIĘGOWOŚCI I SPRAWOZDAWCZOŚCI
W PODMIOTACH EKONOMII SPOŁECZNEJ – część podstawowa
– odbędzie się 22 lutego 2018 r. (czwartek) w godz. 900-1700
Plan szkolenia:
I Źródła finansowania podmiotów ekonomii społecznej:
- Składki członkowskie
- Zbiórki publiczne
- Loterie fantowe
- Dotacje
- Darowizny
II Podstawy prawne działalności statutowej i gospodarczej, działalność pożytku publicznego podmiotów ekonomii społecznej:
- Działalność statutowa
- Działalność gospodarcza podmiotów ekonomii społecznej
- Działalność pożytku publicznego
– Działalność odpłatna pożytku publicznego
– Działalność nieodpłatna pożytku publicznego
III Prowadzenie ksiąg rachunkowych w podmiotach ekonomii społecznej
- Podstawowe akty prawne
- Osoby odpowiedzialne za prowadzenie ksiąg rachunkowych
- Najważniejszy dokument wewnętrzny -Statut podmiotu ekonomii społecznej
- Polityka rachunkowości – przyjęte zasady rachunkowości
- Plan kont
IV Sprawozdania finansowe w podmiotach ekonomii społecznej
- Sprawozdanie fundacji i stowarzyszenia
- Sprawozdanie jednostek mikro
- Sprawozdanie jednostki małej
SPRAWOZDANIE FINANSOWE PODMIOTU EKONOMII SPOŁECZNEJ ZA ROK 2017, NOWE OBOWIĄZKI PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ NA ROK 2018 – część zaawansowana
– odbędzie się 23 lutego 2018 r. (piątek) w godz. 900-1700
Plan szkolenia:
I Sprawozdania finansowe w podmiotach ekonomii społecznej
- Sprawozdanie fundacji i stowarzyszenia
- Sprawozdanie jednostek mikro
- Sprawozdanie jednostki małej
II Prowadzenie ksiąg rachunkowych w podmiotach ekonomii społecznej
- Podstawowe akty prawne
- Najważniejszy dokument wewnętrzny -Statut podmiotu ekonomii społecznej
- Polityka rachunkowości – przyjęte zasady rachunkowości
- Plan kont
III Zamknięcie roku 2017 i obowiązki podatkowe
- Inwentaryzacja
- Zestawienie obrotów i sald
- Sprawozdanie finansowe i deklaracje podatkowe:
- – Rachunek zysków i strat
- – Bilans
- – Informacja dodatkowa
- – Wymagania podatkowe
IV Opodatkowanie podmiotów ekonomii społecznej
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek od towarów i usług
- Podatek od nieruchomości
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Podatek od spadków i darowizn
Szkolenia odbędą się w siedzibie OWES ul. Muzealna 9a/2 w Jeleniej Górze
Osoby zainteresowane udziałem w danym szkoleniu prosimy o kontakt telefoniczny
lub mailowy:
Magdalena Pabian – doradca kluczowy/animator
kom. 690-095-540, pabian@sirr.pl
Małgorzata Jodko-Narkiewicz – doradca kluczowy/animator
kom. 726-342-202, jodko-narkiewicz@sirr.pl
Konrad Sikora – animator
kom. 608-058-870, sikora@sirr.pl
*Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Projekt „OWES dla subregionu jeleniogórskiego” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 (współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego),
przez Partnerstwo, w skład którego wchodzą Legnickie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich oraz Sudecki Instytut Rozwoju Regionalnego.